Thursday, September 9, 2010

Pasul

Cautam astazi un film pe youtube despre cum se danseaza chacarera si spre surpriza mea am dat nu doar peste unul destul de util sa exemplifice (fara explicatii) cum arata dansul respectiv, ci am gasit mai mult, mult mai mult pentru mine acum.

In filmulet un dansator participa la o lectie de chacarera - si am gasit si unul cu acelasi dansator, la o lectie de zumba - dar ce m-a fascinat este modul in care paseste acel om, foarte asemanator cu tehnica de a pasi pe care am vazut-o la Javier Rodriguez. Marele avantaj la aceste doua filmulete pe care le-am gasit este acela ca dansatorul acesta necunoscut se 'balbaie' in ceea ce are de facut, e evident ca nu stie prea clar ce ar trebui sa faca in dans - este doar un participant la o lectie de chacarera si la una de zumba.

De ce este un avantaj? Cand am vazut filme cu Javier (si cand l-am vazut live), el dansa 'stiind' ce urma sa faca, asa ca miscarile aveau un nivel de siguranta care te incurca in a vedea cum paseste. Dansatorul din film paseste natural, dar nu ii e clar ce are de facut, asa ca se vede mai bine cum merge el - mai ales cum foloseste soldul si centrul de greutate este ceva ce vreau sa invat mai bine din aceste doua filmulete.

Cel putin momentan pot sa recomand oricui se gandeste la tehnica de mers sa arunce o privire pe filmele acestea doua si sa ia de acolo orice i-ar face placere.

Filmele gasite sunt:
- chacarera 
- zamba - aici se vede mai bine stilul de a pasi din cauza ca pasii sunt mult mai lenti

No comments: